6 oktober 2014

Filmserie Boustails' Stalkingtales part 3

Het derde deel van Boustails' Stalkingtales is er. Afvallend blad, dalende lucht- en watertemperaturen, geuren van rottend blad en paddenstoelen; herfst dus. Als ik langs het Reigersdomein loop, merk ik een deining onder wat bladeren op het water op. Als vanzelf houd ik mijn pas in en speur het water af. Een happende karper tussen wat samengedreven bladeren, verderop een schim. Ze zitten hoog! 'Mooi' en ik loop door. In mijn hoofd vormt zich onderhand en eerlijk onbedoeld een plannetje. Vissen lag namelijk niet in de planning. Een half uur later ben ik thuis en pak mijn hengel, schepnet, struinmatje en struindoosje. Als ik een zakje aas uit een emmer pak valt mijn oog op een opengebroken zak Zig iT, zig-mix. Die kan wel eens van pas komen!


Bij het water aangekomen zie ik nog maar twee vissen zwemmen. Met heel weinig water maak ik wat van de zig-mix nat, nét genoeg om de mix aan elkaar te doen plakken en een meter of drie met de katapult weg te kunnen schieten, maar droog genoeg om tijdens de vlucht uit elkaar te vallen en op het wateroppervlak te blijven liggen. De grotere en nattere deeltjes zinken, maar het gros blijft als 'stof' op het water liggen door de oppervlaktespanning of zinkt heel langzaam en blijft in de diverse waterlagen hangen. Zo schiet ik er op verschillende plaatsen tussen het afgevallen blad wat mix in  en doe er verschillende cupjes aas bij.

Al snel verschijnen de eerste bekken aan de oppervlakte. Deze vissen trekken er meer naar boven en al gauw liggen er tientallen aan de oppervlakte te happen. Tussendoor blijf ik beetjes van de mix schieten. Voordeel hiervan is dat, op de kleine klontjes na, de mix bij het neerkomen geen geluid maakt. Zo af en toe komen de karpers een van mijn gevoerde aasjes tegen. Wat volgt is te zien in Boustails' Stalkingtales part 3. Uiteraard beter in HD te zien.




30 opmerkingen:

  1. Erg blij om weer wat van je te lezen en te zien! Ben er even voor gaan zitten. Was het lange wachten waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes eindelijk weer een update! Superfilmpje Boudewijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Boudewijn,

    Leuk weer wat te lezen en een gave film.

    Groet Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Marcel, kort verhaal, maar het is iets nietwaar ;)

      Verwijderen
  4. Het is lang warm geweest. Ik zag ook op een favoriete stek karpers onder de herfstbladeren zwemmen. Het zag er schitterend uit. Leuke bericht Boudewijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ronald, nog even snel, maar impusief voor de weersomslag

      Verwijderen
  5. Erg leuk om weer van je visavonturen mee te mogen genieten. Het beeld van de happende vissen......., alsof ik er zelf naast zit. Goed gedaan hoor! En weer slaag je er in om iets toe te passen waarvan ik denk: "natuurlijk, dat kan perfect werken! waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht?" Ik heb deze zomer vaak gehad dat ik vissen kon spotten, maar die bij het voeren van korsten of brokken snel de vinnen namen. Het trucje van de zig-mix ga ik zeker toepassen. Bedankt ! (en nu maar hopen op nog een paar mooie oppervlakte dagen) Groet, Mark

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Succes Mark! Ik kan ook nooit genoeg krijgen van die beelden. Het voeren va de Zig mix (in de geval Zig iT van Martin SB) werkt niet altijd, maar wel té vaak om het niet te proberen en als ze eenmaal los gaan...Hoe attractiever de mix, hoe beter. Zomaar wat op het water gooien werkt lang zo goed niet. Succes!

      Verwijderen
  6. Leuk weer wat van je te lezen Boudewijn. Ga je weer vaker schrijven? Het filmpje was weer alsof ik er bij was! Welkom terug!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal vast wat meer gaan schrijven dan de afgelopen periode. Er is nog wel een artikel uitgekomen in dé Karperwereld nr 98 van mij over mijn aanpak naar een hoog rendement ;)

      Verwijderen
  7. Mooie film! Prachtige beelden! Fijn om weer iets van je te lezen en te zien!

    Gr Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Koen, heb bij jou ook weer een hoop te lezen zag ik!

      Verwijderen
  8. Als vanouds genieten!! Weer mooi gedaan Boudewijn! (ouwe stalker) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed filmpje Boudewijn. Erg mooi gedaan en hahaha piep op 8:52 ;)

    Groeten, Michael

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms kan je beter niet laten horen wat er uitgekraamd wordt he?! ;)

      Verwijderen
  10. Mooie schubs dit Boudewijn...
    Atletisch gebouwd... heel apart..
    Knap gefilmd..!

    Groet,

    Rombout

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Rombout, zijn zeker hele mooie vissen. Sommigen zijn heel mooi gekleurd en anderen daarentegen weer vaalgrijzig. Gelukkig kwam Rolf nog even langs en kon en wilde hij ook nog wat beelden maken.

      Verwijderen
  11. Daar is hij weer hoor. Het leek wel alsof ik zelf aan het vissen was zo dicht zat ik op de vissen. Weer top gedaan Boudewijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Slim bedacht om zigmix te gebruiken. Leuke film weer!
    Groeten,
    Steven
    oja en goed weer wat van je te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mij leuk om dit soort reacties te krijgen Steven, thanks!

      Verwijderen
  13. Mooie film Boudewijn. Mooi te zien dat je terug bent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ro, het blijft afwegen tussen wel of niet iets plaatsen...

      Verwijderen
  14. De 'piep' halverwege zegt mij dat je nog altijd lekker gedreven bezig bent. Ondanks de stilte van de afgelopen periode kan het niet anders dat je vaker gevist heb. Ben weer benieuwd naar de verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Fer, ik heb wel wat door gevist hoor, maar had geen zin om het te delen. Om diverse redenen waarvan je er wel een aantal zal kunnen raden, maar ook gewoon letterlijk geen zin. Er komen nog wel wat verhalen uit die tussenliggende periode.

      Verwijderen
  15. Beste Boudewijn,
    Mooi stukje film weer. Leuk kort begeleidend verhaal. Fijn om te mogen ervaren. Genieten zelfs.
    Ik zou is bij de BBC )afdeling documentaire) solliciteren :-). Bedankt en een fijne zondag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen